masjastolk.reismee.nl

Mijn dikke buik!

Na alle hectiek van de afgelopen dagen hebben Beatrice en ik besloten het even wat rustiger aan te doen. De ochtend staat in het teken van sluitertijd, belichting en scherpediepte maar dan in het engels. Misschien toch niet zo relax als ik had gedacht. Maar Beatrice is een lieverd en vindt alles uit mijn mond heel interessant. Althans, zo kijkt ze wel :-)Na wat uurtjes rommelen op de EOS van Marnix besluiten we een kijkje te gaan nemen op de markt rond Thika.

De schoolbus neemt ons een stukje mee waarna we het laatste stukje door de modder mogen glijden. Op de markt staat een heuse stand van Macheo met 'milkshop' in kleurrijke letter beplakt. Hier gaat de koeienmelk uit het weeshuis gretig over de toonbank. Aangezien ik opgegroeid ben met ongeveer een miljoen liter schoolmelk kan het mij even niet boeien. Ik schiet nog even wat platen voor het nageslacht en gaan dan weer terug naar het weeshuis. Eenmaal terug bij Macheo nemen Marnix en ik mijn resterende dagen door en besluiten het vanwege de hitte maar ook vanwege mijn veiligheid even iets rustiger aan te doen. Die avond bestaat mijn eten uit wat restjes van de vorige dag. Een stuk stroopwafel, een appel en een ei. Ook heb ik nog een stukje brood maar daar doe je zelfs hier niemand een plezier meer mee. Toch gaat het op!

Lekker geslapen en er is eindelijk weer eens zon. Heerlijk, en met een beetje geluk kan ik er vandaag aan het eind van de dag misschien heel even van genieten. Maar, er moet eerst gewerkt worden. Om de komende vrijwilligers te informeren naar dat wat ze te wachten staat gaan we wat foto's schieten voor op de website van Macheo. Niets spannends hoor, gewoon wat plaatjes van de plaatselijke supermarkt, een pinautomaat en een bushokje. Helaas gaat ook dit uitstapje niet vanzelf en moeten we de mannen van ons af slaan. Letterlijk elke man vraagt of je mee gaat naar zijn huis (lees: vier stukjes golfplaat en een hoogpolig modderpad) en loopt minimaal honderd meter met je mee. Ondanks de smoes dat ik ditmaal met Beatrice mee naar huis gaat begint ze er goed moe van te worden. Op de grote markt aangekomen besluit ik voor het eerst sinds mijn aankomst mijn camera maar in mijn tas te houden en stappen stevig door. Niet vanwege desinteresse maar omdat deze markt 'iets' onheilspellends heeft en vluchten wij naar de rust in de buurt van de Thika watervallen. Hier besluiten we eens lekker te lunchen en schuiven vanwege de drukte, en volgens traditie, gewoon aan bij wildvreemde Mensen. Eten doen we met de handen en de kip curry doet mijn smaakpupillen eindelijk ontwaken. De vers geperste mangosap smaakt top en is vreemd genoeg goedkoper dan een simpel watertje. Doe mij die maar!

Met een dikke buik vervolgen we ons avontuurtje richting een markt in de buurt. En wat voor één! Het heeft meer iets weg van een vuilnisbelt waar je de meest vreemde dingen kan kopen. Het stinkt enorm en overal lopen kippen en koeien. Van wie zijn die beesten eigenlijk? Maar na ruim een week begin ik er ook al aardig aan te wennen. Net zoals alle mannen die me naroepen en de Kenianen die op schoot komen zitten in een overvolle Matutu.

De namiddag staat in het teken van 'mijn' zon en een heerlijk warm biertje. Ondanks het late uur is deze heel fel en binnen een half uurtje loop ik als een klein tomaatje licht beschonken naar mijn bedje. Even uitrusten voordat ik Beatrice photoshop in twintig minuten moeten uitleggen. Onmogelijk natuurlijk maar we blijven lachen!

Reacties

Reacties

Erwin

Mamaloe!

Net naar Daniel Arends geweest. Helemaal goed! Vooral de twee minuten lange diaree sketch viel bij Bodhy in de smaak. Geniet, het is pas woensdag!

x

Jacqueline Stolk

Hoi Masja,
Wat zal jij als je thuis bent ,alles dubbel en dwars
waarderen,(wij vinden dat allemaal heel normaal)
Goede reis terug!
Groetjes Jacqueline

Ria

Je laatste dag in Kenia.
Wij hopen dat de terugreis zonder problemen zal verlopen.Kijk uit op het vliegveld van Nairobi.
Het is me het reisje wel.
24 uur onderweg.Mischien kunnen wij de douane op Schiphol omkopen en met elkaar koffie drinken tijdens die 3 uur wachtijd op je vlucht naar Dusseldorf,het lukt Albert Stegeman ook.
Wij vonden het intessant je te volgen met, reis mee, en alle belevenissen te lezen.
.Er moet nog veel gebeuren in die landen willen zij een menswaardig bestaan kunnen opbouwen.
De vrijwilligers dragen hier zeker hun steentje bij.
Voor ons is het nu wel genoeg en zijn blij dat je naar huis kom.Nou goede reis en tot Zaterdag Ria/Fred/Roe/ Lola/Gizmo.

eddy v d bos

je reis zit er bijna op heb je niet iedere dag gevolgd(ben je soms vergeten)maar heb wel al je verhalen gelezen,ikdenk dat je een stuk rijker ben geworden geestelijk dan,maar kijk uit als je weer terug bent merk je pas hoe zakelijk het hier allemaal is en dat je weer moet wennen aan dat ziekelijke gehaast.
het is natuurlijk geen vakantie geweest maar ik hoop voor jou dat je toch wel van bepaalde dingen heb kunnen genieten al was het maar van je biertje of je goedkope sappie.
goede terug reis ik zie je wel bij sportcity.

vr gr ed

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!